Strategia
Jak doskonale wiesz strategie tworzy się po to, aby skuteczniej rozwijać biznes i osiągać założone cele.
Nawiązując współpracę ze mną możesz zdecydować, czy chcesz, abyśmy opracowali strategię dla całej organizacji, czy tylko dla konkretnego działu, np. sprzedaży, ale o tym przeczytasz w kolejnej zakładce (Szkolenia i warsztaty). W tym miejscu przedstawię Ci strategię na wspólną pracę oraz krótko opiszę zakres odpowiedzialności obu stron.
KROK 1
Analiza Potrzeb i Sytuacji
Zawsze zaczynamy od weryfikacji aktualnej sytuacji i potrzeb Firmy – jeżeli nie będę wiedział, co dzieje się w organizacji, nie będę w stanie pomóc. Dlatego też poświęcamy na weryfikację tyle czasu, ile potrzeba, ponieważ diagnoza musi być w 100% trafna, a strategia musi być dopasowana niemalże z chirurgiczną precyzją. Nie może być czegoś za mało, bo nie zadziała. Nie może być również czegoś za dużo, bo to generuje zbędne koszty i pochłania bezcenny czas.
KROK 2
Określenie Celów i Wskaźników
Określamy cele do których dążymy, np. wzrost obrotów, wzrost marży, wzrost ilości nowych Klientów, wzrost wartości zamówień u aktualnych Klientów, eliminacja powtarzających się błędów, etc.
KROK 3
Opracowanie Strategii
Na podstawie zebranych informacji opracowuję strategię działania, którą wspólnie analizujemy, precyzujemy, aż do momentu kiedy stwierdzimy, że w takim kształcie możemy ją wdrażać.
Ten etap można przyrównać do prostej analogii ostrzenia piły – im lepiej ją naostrzymy, tym łatwiej będzie nam później ciąć.
KROK 4
Warsztaty
Przystępujemy do pracy zespołowej:
- powołujemy zespół projektowy lub typujemy osoby, które mają przejść proces szkoleniowo-wdrożeniowy – będzie to wynikało z określonej strategii działania,
- realizujemy spotkania robocze lub warsztaty, podczas których realizujemy plan działania;
- każde spotkanie zespołu projektowego lub warsztat kończymy zaplanowaniem działań wdrożeniowych, które realizujemy do momentu kolejnego spotkania lub warsztatu;
KROK 5
Działania Wdrożeniowe
W trakcie działań wdrożeniowych monitorujemy postępy prac i ich efekty nadając im odpowiedni status posługując się symbolem sygnalizacji świetlnej:
światło czerwone oznacza zatrzymanie procesu, gdyż narażamy się na straty finansowe
i czasowe.
Na tym etapie posługujemy się znaną metodą PDCA, czyli zasadą ciągłego doskonalenia, dzięki czemu jesteśmy w stanie poradzić sobie z każdą sytuacją i raczej mało prawdopodobne jest to, że posłużymy się „światłem czerwonym”.
KROK 6
Ostateczny Pomiar Efektywności
Ostateczny pomiar efektów przyjętej strategii i zakończenie procesu jej wdrażania z moim udziałem.
Zamów Bezpłatną Konsultację