Misja i Wartości
Misja i wartości
Wierzę w to, że wszystko co uporządkowane działa właściwie. Uporządkowane znaczy przemyślane, zaplanowane, zorganizowane, realizowane. Dlatego pracuję w oparciu o strategię i pomagam tworzyć strategie w biznesie, dzięki którym jesteśmy w stanie osiągać więcej, mniejszym wysiłkiem i mniejszym kosztem. Mieć strategię znaczy wiedzieć jak osiągnąć cel.
W skutecznym realizowaniu powyżej misji kluczową rolę odgrywają moje wartości, bo to one stanowią fundament mojej pracy:
- predyspozycje – ryba musi być w wodzie – zajmuję się wyłącznie tym, co wiąże się z moimi najsilniejszymi cechami osobowości, mocnymi stronami: przygotowywaniem, analizą, planowaniem, organizowaniem, dbałością o szczegóły i jakość oraz działanie, a w tym przypadku wdrażanie przyjętej strategii. Jestem przekonany, że działanie w obszarach poza naszymi predyspozycjami jest nieefektywne i nierzadko stanowi prawdziwą udrękę.
- wdrożenie – lata temu mój były pracodawca (dziś właściciel kilku doskonale prosperujących firm) stwierdził, że skuteczność szkoleń wynosi maksymalnie 5%. Byłem wtedy dyrektorem sprzedaży i marketingu w jednej z firm i właśnie miałem wejść w obszar szkoleń jako trener. Zapamiętałem te słowa, gdyż do dzisiaj bardzo szanuję Pana Prezesa. Postanowiłem jednocześnie, że znajdę sposób, aby uczynić szkolenia efektywnymi. W ten sposób narodziła się koncepcja działań wdrożeniowych. Wdrożenie polega na tym, że pracuję z daną firmą przez kilka miesięcy i wspieram ją w zaimplementowaniu wiedzy, umiejętności, metod i narzędzi prezentowanych podczas szkolenia w codzienną pracę. W praktyce wygląda to w ten sposób, że na 1-2 dni szkoleniowe przypadają 2-4 tygodnie działań wdrożeniowych i to one są kluczem do sukcesu, ponieważ skuteczność szkolenia może sięgnąć nawet 100%. Cała rzecz polega na tym, że dzięki wdrożeniu uczestnicy szkolenia pracują według nowo przyjętego sposobu działania i nie wracają do swoich starych nawyków.
- zaangażowanie – przygotowanie się do przeprowadzenia procesu szkoleniowo-wdrożeniowego pochłania ogromną ilość czasu, a jego przeprowadzenie jeszcze więcej. Dlatego też każda ze stron ma swój zakres odpowiedzialności i tylko poprzez zaangażowanie, czyli systematyczność i konsekwencję jesteśmy w stanie osiągać zadowalające efekty. Zawsze jestem zaangażowany o krok dalej niż firma z którą pracuję, aby wspierać, motywować, nadawać tempo i celebrować sukcesy – te małe i te duże.
- efektywność – jeżeli mamy zrobić coś, czego nie da się zmierzyć, co nie przyniesie wymiernych efektów, to lepiej tego nie róbmy. Szkoda czasu i pieniędzy. Jeśli organizacja, która chce wejść ze mną we współpracę, nie będzie miała ustawionego priorytetu na rozwój, czyli na zmiany w sposobie działania, tylko na tak zwaną „bieżączkę”, to lepiej nie podejmujmy tematu. Uzyskanie innych, lepszych efektów zawsze wiąże się ze zmianą dotychczasowego sposobu funkcjonowania. Jeżeli jesteś na to gotowy, to zapraszam do kontaktu.